טיפים

35  טיפים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים:

 

1)    אחד הסודות של הצלחה בחיים ובעסקים – זהו התכנון! טרם העשייה יש לתכנן את הזמן, התקציב, המשימות, היעדים, המדדים ותחומי האחריות של העובדים. עליך לחשבBREAK EVEN POINT , לתכנן מהו סל המוצרים ומהו משפך שיווקי.

2)    תגבש מסר- "מה אתה מוכר?". לא אפיונים של מוצר/שירות, אלא  תועלות, תחושות ופתרונות שבזכות המוצר/שירות שלך לקוח מקבל.

3)    מהיום הראשון של העסק תבנה מועדון לקוחות. זה אוצר, כסף והפוטנציאל שלך.

4)    תחשוב מה הבידול שלך, במה אתה שונה מאחרים?

5)    זכור! פרסום יעיל אמור להכיל מסרים שיווקיים שונים ורלוונטיים בהתאם לקהל יעד ספציפי.

6)    תכנן מראש פעילות שיווקית לחגים, תקדיש זמן ותכנן פעם אחת לכל השנה.

7)    תזכור שפרסום טוב אמור להיות ייחודי, עקבי, מעניין, לא שגרתי וויראלי. 

8)    צוות העובדים זה 90% הצלחה או כישלון של העסק. תשקיע  בו, תחנך, תכשיר ותפתח.

9)    תלמד מהי "אומנות המכירה", בכל פעם שאתה סוגר עסקה – תפתח מערכת יחסים ארוכה ואמינה עם הלקוח שלך.

10)     מלכתחילה תקציב סכום חודשי  לקידום העסק.

11)     תהיה גמיש - תתחיל, אל תתקע, את השינויים והשדרוגים תעשה בדרך, כי רק דרך עשיה תוכל להגיע לשלמות.

12) שיפור מתמיד ואינסופי- תתפתח, תעצים את עצמך, תלמד דברים חדשים (כל יום  קצת) על מנת שתוכל למצוא זמן לעצמך ולהעצמה האישי – תכנן את הזמן (סעיף מס" 1)

13)    הצלחה היא מושג מאוד מורכב וכל אחד מבין אותה על פי השקפת עולמו. אך ישנן מספר מוסכמות: סיפוק, הגשמה עצמית, בריאות, אושר, חופש, עצמאות, ביטחון כלכלי, מעמד, אהבה, השפעה, כבוד והרמוניה. אל תוותר על פרופורציות והרמוניה בחיים שלך! תתכנן זמן למנוחה, משפחה, חברים, בילויים, העצמה, בנית חזון וקידום העסק שלך.

14)     תאמץ לעצמך ולצוות העובדים שלך חוק –  לחלק שלושה כרטיסי ביקור ביום מינימום. אתם השגרירים של העסק והכוונה היא שביום שאתה או כל עובד שלך לא חילקתם שלושה כרטיסים, לא שלחתם שלושה מכתבים, מיילים או הודעות – זהו יום מבוזבז!

15)     סיעור מוחות – כל בעל עסק מצליח משתמש בכלי הזה. תבחר 2-3 אנשים, שאתה סומך על הידע, ניסיון וההבנה שלהם, ואחת לשבועיים (או חודש) תעשו מפגש לסיעור מוחות. תשתף אותם בהתלבטויות והשאלות שלך, הם ישתפו בשלהם וביחד, סביר להניח, תמצאו פתרונות יעילים ויצירתיים יותר.

16)     אל תעשה הכול לבד- תלמד להאציל סמכויות. ברור שאתה יודע טוב מכולם איך לעשות, אך בזמן שמישהו ישחרר אותך ויעשה את אותה משימה (אולי לא ב100% אלא רק ב80% ), אתה תתפנה לדבר שבאמת רק אתה יכול לעשות אותו.

17)     לקוח מרוצה? זה כבר מזמן מובן מאליו. בתחרות של היום, לקוח אמור להיות בהלם מהשירות שלך, מרמת המקצועיות, מהעמידה בלוחות זמנים. לקוח אמור להפוך ליחצ"ן של העסק שלך. לפי העקרון הזה תלמד את הצוות שלך.

18)     תקיף את עצמך בעובדים שיודעים לעשות דברים יותר טוב ממך. אל תפחד, תהיה מנהיג- תנהל אותם, תהיה "המוח". תתמקד במעקב על ביצוע משימות והגעתם ליעדים.  

19)     תחשוב מהו המוצר/השירות  שמכירתו משתלמת לך יותר מאחרים. מהם מוצרי הקרוססייל ואפסייל (cross sail and up sail)? תבנה מערך מכירות שיכלול תסריטי שיחה (מכירה ושימור לקוחות).


20)     אל "תלכלך" על המתחרים אף פעם, עדיף להתמקד ביתרונות של העסק שלך.

21)     לקוח מרוצה מביא איתו עוד לקוח אחד, לקוח לא מרוצה מבריח עשרה לקוחות.

22)     טעויות ונפילות זה חלק מהתהליך. מכיר את המשפט? : "מי שלא טועה זה רק מי שלא עושה כלום". תקום, תתקן, תשנה, תשדרג, תלמד לקח, תתחשל ותצא חזק ומנוסה יותר.

23)     המוניטין נבנה במשך המון זמן ועלול לההרס בשניה. תחשוב על המוניטין שלך מהרגע הראשון. 

24)     'לא משאירים תפוח רקוב בסל'. כנ"ל לגבי עובד שגורם לעסק שלך לצלול, שמוריד את המוטיבציה לשאר העובדים. אתה רוצה צוות מנצח, נאמן וממוקד במטרה משותפת.

25)     תהיה יצירתי. תחדש, תנסה, תעז.

26)     תהיה פרואקטיבי. אל תחכה שדברים יקרו ואז תגיב – תיזום אותם. תהיה עם האצבע על הדופק, מפני שעסק הוא דבר דינמי. השינויים בדרך, התוספות ושדרוגים -  רק לטובתו.

27)     אל תהסס לבקש עזרה מקרובים, חברים, מומחים ושכנים. העולם הוא נפלא ואנשים אוהבים לעזור. 

28)     תהיה ממוקד, תדבק במטרה. תאמין במה שאתה עושה, תעצב את החזון של העסק שלך ואל תוותר לעצמך, גם בימים הקשים. תעשה את המקסימום כדי להגשים את החלום! אם יש לך רעיון מסוים - סימן שניתן להגשים אותו. " תכוון לירח, גם אם תפספס קצת, עדיין תנחת בין הכוכבים!"

29)     מרגיש שצריך יום חופש? קח אותו! תטעין מצברים. תופתע, אבל העולם ימשיך להתקיים יום אחד בלעדייך.

30)     תלמד לעבוד עם מדדים בכל תחום של העסק שלך. אחוזי המרה, סטטיסטיקות, יעילות וכדאיות.

31)     תעשה תוכנית לחמש שנים, לשנה, לחודש, לשבוע ולמחר.

32)     תקדיש זמן באופן קבוע לעשות בדק בית ולשאול את עצמך- האם מעשה כזה או אחר, עובד כזה או אחר אפקטיבי עבור עסק שלך, מקדם את העסק שלך?

33)     זכור! עסקים עושים עם אנשים. לקוח מגבש החלטה אם לקנות או לא לפי השיקולים הבאים: 
קודם כל - ממי הוא קונה?
אחרי זה – מה הוא קונה?
ורק אחרי זה – איך הוא קונה?

34)     תתחייב לעסק שלך לפחות לחמש שנים. הצלחה היא לא רגע ולא אירוע, הצלחה היא תהליך. 

35)     גם אם לפעמים יהיה קשה, אל תשבר! זכור שהחלטת לפתוח את העסק למען העתיד שלך והעתיד של קרוביך, למען החופש הכלכלי ועצמאות, למען היציבות, הסיפוק והגשמת החלום שלך.